Fate/EXTRA CCC - polska solucja/polish walkthrough
|
12-12-2013, 07:40 PM
(This post was last modified: 12-13-2013 08:40 AM by Kokoro.)
Post: #1
|
|||
|
|||
Fate/EXTRA CCC - polska solucja/polish walkthrough
Witam.
Postanowiłem napisać polski opis przejścia do japońskiej wersji gry Fate/EXTRA CCC. Pewnie co po niektóre osoby chętnie by zagrały w drugą odsłonę pierwszej części(Fate/Extra), ale niestety prawie nikt nie zna języka japońskiego zwłaszcza pisowni(katakany) i z tego powodu wielu rezygnuje z tej jak i wielu innych pozycji dostępnych na rynku. Gra jak narazie nie doczekała się angielskiej wersji wydania i nie wiadomo czy się doczeka w najbliższych latach, wobec czego postanowiłem napisać opis przejścia, który poprowadzi was za rączkę do samego końca przygody. W grze istnieje wiele tak zwanych DEAD END, jeśli wybierzemy choćby jedną złą odpowiedź niestety zakończymy grę. Dlatego nieznajomość języka japońskiego praktycznie uniemożliwia nam rozgrywkę. --------------------- Kilka ważnych informacji na temat mojej solucji: 1. Piszę ten opis przejścia, bo tak chcę! Piszę to w wolnym czasie i kiedy chcę. Nie czerpię z tego, żadnych korzyści, więc proszę nie pytać mnie kiedy będą dodane kolejne rozdziały, jak będą gotowe to dodam. 2. Solucja może zawierać różne błędy stylistyczne, ortograficzne, braki liter itp, więc proszę mi tego nie zgłaszać, bo nie będę ich poprawiać, chyba że sam uznam to za stosowne - patrz punkt 1. 3. Solucja nie zawiera żadnego typu strategi walk z potworami/bossami - tyle na waszej głowie. 4. Solucja zawiera wyłącznie informacje typu: Idź tu; Idź tam; Porozmawiaj z tą czy inną osobą; Zrób to czy tamto; Wybierz następującą odpowiedź; itp. 5. Aby nie natrafić na DEAD END i wszystko odblokować, należy wybierać odpowiedzi oznaczone jako [X]. 6. Kolejność odpowiedzi jest identyczna jak tych wyświetlanych na ekranie odbiornika: Od góry do dołu. 7. Poniżej prezentuję kilka pojawiających się w grze schematów odpowiedzi: Odpowiedź 1 [X] - właściwa odpowiedź, ominiemy DEAD END, lub odblokujemy coś. [ ] - zła odpowiedź, najczęściej prowadząca do DEAD END, lub uniemożliwiająca odblokowanie czegoś. Odpowiedź 2 [X] - Gra czasem nie daje nam możliwości wyboru odpowiedzi. Odpowiedź 3 [ ] - zła odpowiedź, najczęściej prowadząca do DEAD END, lub uniemożliwiająca odblokowanie czegoś. [X] - właściwa odpowiedź, ominiemy DEAD END, lub odblokujemy coś. [ ] - zła odpowiedź, najczęściej prowadząca do DEAD END, lub uniemożliwiająca odblokowanie czegoś. 8. Nie pytajcie skąd wziąść grę. Moją kupiłem na aukcji w jap. sklepie internetowym, jak i wiele innych japońskich gier. Praktycznie mam same gry w języku japońskim, a tylko pare po angielsku. --------------------- Zanim zaczniecie rozgrywkę: 1. W grze nie jest ważne jaką wybierzemy płeć naszej postaci, ponieważ nie wpływa to w żaden sposób na fabułe, ani też nie ma to wpływu na nasze odpowiedzi, więc wybierzcie bohatera, który wam się podoba. 2. Ten opis przejścia jest tworzony z udziałem sługi Szermierza, ale można go wykorzystać również z innymi klasami sług, sprawa ma się podobnie co do płci naszej postaci, nie ma większego znaczenia jakiego sługę wybierzemy. Jedyną różnicą są rozmowy prywatne z naszymi sługami w naszym "prywatnym pokoju", które nieco się różnią między sobą, ale nie powinno być z tym problemu. 3. Ukończenie tej solucji da nam TRUE ENDING Szermierza, który jest możliwy tylko w NEW GAME+. Jakieś pytania? Patrz punkt 1 i punkt 2. --------------------- -------------- Sługa Szermierz - New Game+ -------------- Opis przejścia - Wprowadzenie. 1. Po rozmowie z chłopakiem w bramie udajemy się do drzwi głównych budynku szkoły. Próbujemy wejść. Krótka scena z pieczęcią. Wchodzimy do szkoły. 2. W budynku skręcamy w lewo i idziemy do samego końca korytarza, aż zobaczymy drzwi. Otwieramy drzwi ewakuacyjne. 3. W środku pomieszczenia podchodzimy do ruszającej się szafki. Scena z dziewczyną w okularach. Odpowiedź 1 [X] Odpowiedź 2 [ ] [X] Odpowiedź 3 [X] [ ] 4. Po wyjściu z pomieszczenia udajemy się w kierunku schodów i na wchodzimy drugie piętro. Scena z seksi zakonnicą. 5. Wchodzimy do klasy 2-A na drugim piętrze. Scena z Shinji i Leo. Odpowiedź 1 [X] [ ] 6. Wieczór. Wychodzimy z klasy. Scena z Rani VIII i Shinji. Schodzimy na pierwsze piętro, skręcamy w prawo, na końcu korytarza próbujemy otworzyć drzwi ewakuacyjne prowadzące do kościoła. Scena z pieczęcią. Po scenie próbujemy ponownie otworzyć drzwi, tym razem wejdziemy. Rozmawiamy z Rin stojącą przed kościołem koło fontanny. Po rozmowie z Rin wracamy do głównego wejścia. Scena z Sakurą koło szafek na buty. Odpowiedź 1 [X] [ ] 7. Scena w pokoju pielęgniarki z Sakurą. Odpowiedź 1 [ ] [X] 8. Wychodzimy. Udajemy się w stronę głównego wejścia. Scena z pieczęcią i atakującymi szkołę stworami. Uciekamy się na drugie piętro. Scena z Shinji. Uciekamy się na trzecie piętro. Uciekamy się na dach. Długa scena. Odpowiedź 1 [X] Odpowiedź 2 [X] 9. Scena, ratuje nas Szermierz. Pytanie czy zapisać stan gry: 1 - TAK, 2 - NIE. Koniec wprowadzenia. -------------- Sługa Szermierz - New Game+ -------------- Opis przejścia - Rozdział 1 1. Pytanie czy pominąć scenę 1 - TAK, 2 - NIE. Wybieramy NIE. Scena z Sakurą. Odpowiedź 1 [ ] [ ] [X] 2. Porozmawiać jeszcze raz z Sakurą. Wyjść z pokoju pielegniarki. Udać się na drugie piętro. Skręcić w lewo. Udać się do klasy 1-2 (pierwsze drzwi na lewo od schodów na drugim piętrze). Wejść do środka. Scena z Szermierzem. Odpowiedź 1 [ ] [ ] [X] 3. Po scenie z Szermierzem kolejne pytanie 1 - TAK , 2 - NIE, wybieramy NIE. Wychodzimy z klasy. Udajemy się do pokoju spotkań (pierwsze drzwi na prawo od schodów na drugim piętrze). Scena z Leo i innymi. Odpowiedź 1 [X] [ ] [ ] Odpowiedź 2 [X] [ ] [ ] Odpowiedź 3 [X] [ ] Odpowiedź 4 [X] Odpowiedź 5 [X] [ ] 4. Wyjść z pokoju spotkań. Skręcić w lewo. Porozmawiać z Shinji na drugim piętrze(żółty dymek). Po rozmowie z Shinji wejść do klasy nr. 3 (drugię pietro, zaraz za klasą 1-2). Porozmawić z postacią z żółtym dymkiem nad głową. 5. Wyjść z klasy nr. 3. Udać się na pierwsze piętro. Skręcić w prawo i do samego końca korytarzem. Wejść do pokoju zaraz za toaletą. Scena z okularnicą. Wracamy do schodów. Idziemy w lewo do samego końca. Rozmawiamy z seksi zakonnicą (żółty dymek). Po scenie porozmawiać jeszcze raz z zakonnicą i jej sługą. Wracamy do pokoju spotkań. 6. Scena z Leo i innymi. Porozmawiać z Sakurą (niebieski dymek). Wyjść z pokoju spotkań. Udać się na pierwsze piętro. Wyjść z budynku. Scena z Sakurą. Ruszamy do lochu(wielgachne drzewo z kwiatami wiśni przed szkołą). 7. Pierwszy loch to głównie samouczek. Pierwszy napotkany wróg. Odpowiedź 1 [ ] - jeśli chcemy, by Leo nam wytłumaczył samouczek to wybieramy tą odpowiedź (skoro i tak samouczek jest po japońsku więc nic nam to nie da jeśli nie znamy katakany). [X] - jeśli nie chcemy samouczka. Pytanie "Czy napewno?" 1 - TAK, 2 - NIE. Wybieramy TAK, by podtwierdzić, że nie chcemy samouczka. Eksplorujemy loch. 8. To, co powinniśmy wiedzieć z samouczka to to, że: BREAK zwycięża GUARD ATTACK zwycięża BREAK GUARD zwycięża ATTACK Dwie takie same akcje blokują się nawzajem. ATTACK kontra ATTACK = parowanie, zazwyczaj żadnych obrażeń. BREAK kontra BREAK = obie postacie doznają obrażeń. GUARD kontra GUARD = obie postacie przybierają postawę obronną, żadnych obrażeń. 9. Po kilku przeciwnikach scena z Rin i Włócznikiem. Odpowiedź 1 [X] [ ] 10. Króciutka scena koło drzewa. Porozmawiać z Juliusem stojącym niedaleko drzewa. Udać się do naszego pokoju na drugim piętrze (w prawo i na końcu korytarza). Scena z Szermierzem. Pytanie czy zapisać grę. Wyjść i wejść spowrotem do pokoju. Porozmawiać z Szermierzem (dymek koło opcji TALK) gdyż jest to wymagana rozmowa, aby w pełni odblokować SG (Secret Garden) Szermierza. Opuszczamy nasz pokój. 11. Udać się do pokoju spotkań. Scena z Leo i innymi. Wracamy na pierwsze piętro. Skręcić w lewo. Porozmawiać z seksi zakonnicą (żółty dymek). Wrócić do pokoju spotkań. Scena z Leo i innymi(zakonnica skradnie nasz pierwszy pocałunek! LOL). Odpowiedź 1 [ ] [X] 12. Porozmawiać ze sługą Leo - Gawainem, a potem z Leo (niebieski dymek). Porozmawiać z Sakurą i Juliusem. Wychodzimy. Scena z Sakurą. Udać się na pierwsze piętro. Scena z Kotomine, który prowadzi tu sklep. (Od tej pory można używać szybkiego przemieszczania się między lokacjami używająć przycisku "kwadrat" na padzie). Udajemy się do lochu. 13. Loch Floor - 01 Start point. Eksplorujemy dalej loch. Po czerwonym dywanie wchodzimy do wieży tortur. Scena. Odpowiedź 1 [X] [ ] 14. Eksplorujemy dalej loch. Scena z napotkaną Rin. Mała potyczka. Zabieramy przedmiot z czerwonej skrzynki i wracamy do miejsca gdzie jest zablokowana droga niebieską pieczęcią. Scena z Włócznikiem. Odpowiedź 1 [ ] [ ] [X] 15. Walka z Włócznikiem (przetrwać 1 rundę). Kontynuacja sceny z Włócznikiem i Rin. Zdobywamy SG 1 od Rin. Wracamy do szkoły. 16. Udajemy się do naszego pokoju. Wychodzimy. Pytanie "Czy chcemy zobaczyć SG?" wybieramy 1 - TAK. Scena z Szermierzem. Pytanie czy zapisać grę. 17. Udajemy się do pokoju spotkań. Odpowiedź 1 [ ] [X] 18. Wychodzimy. Schodzimy na pierwszę piętro i idziemy w prawo do pokoju okularnicy. Scena. 19. Loch Floor - 02 Start point. Scena z Rin. Eksplorujemy loch. Scena z Rin. Eksplorujemy loch. Scena z Rin przed niebieską pieczęcią. Odpowiedź 1 [ ] [X] [ ] 20. Zdobywamy SG 2 od Rin. Kontynuacja sceny z Rin. Odpowiedź 1 [ ] [X] 21. Wracamy do szkoły. 22. Wracamy do naszego pokoju. Wychodzimy. Pytanie czy chcemy zobaczyć SG, wybieramy 1 - TAK. Krótka scena - dzwoni Leo. Idziemy do pokoju spotkań. Rozmawiamy z Shinji stojącym przed drzwiami (niebieski dymek). Odpowiedź 1 [ ] [X] 23. Ruszamy do lochu. Loch Floor - 03 Start point. Eksplorujemy loch, na samym początku scena ze znikającą Rin. Eksplorujemy dalej loch. Scena z Rin. Eksplorujemy dalej loch. Kolejna scena z Rin przed niebieską pieczęcią. Eksplorujemy dalej loch. Scena z Rin, atakuje nas potwór. Eksplorujemy dalej loch. Scena z Rin i Włócznikiem pod przed pieczęcia Rin. Odpowiedź 1 [ ] [X] [ ] 24. Zdobywamy SG 3 od Rin. Kontynuacja sceny z Rin i Włocznikiem. Aktywujemy portal i wracamy do szkoły. Idziemy do pokoju spotkań. Rozmawiamy z Leo, a potem z Sakurą. Schodzimy na pierwsze piętro. Skręcamy w lewo idzimy porozmawiać z seksi zakonnicą (żółty dymek). Po rozmowie ruszamy do lochu. Loch Floor - 03 Goal point. Rozmawiamy z seksi zakonnicą (żółty dymek). Odpowiedź 1 [X] [ ] 25. Scena, zostajemy teleportowani. Spadamy w dół i w dół.... Odpowiedź 1 [ ] [X] 26. Scena przed walką z Rin i Włócznikiem. Odpowiedź 1 [ ] [ ] [X] 27. Pojedynek z Rin i Włócznikiem. Po zakończonej walce znika pieczęć blokująca dalszą drogę. Czas ukarać Rin za złe zachowanie! Odpowiedź 1 [X] [ ] Odpowiedź 2 [ ] [X] Odpowiedź 3 [X] [ ] Odpowiedź 4 [X] Odpowiedź 5 [X] [ ] Odpowiedź 6 [X] [ ] Odpowiedź 7 [X] [ ] Odpowiedź 8 [X] 28. Scena z Rin, pojawia się druga Sakura. Gratulacje! Właśnie ukończyliście 1-szy rozdział, a w nagrode: filmik - intro. Pytanie czy zapisać aktualny stan rozgrywki. --------------Koniec pierwszego rozdziału-------------- Kolejny rozdział obecnie w trakcie tworzenia. Dołączę go kiedy czas pozwoli mi na grę. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|